رستوران های گیاهی تهران ، نزدیک‌تر از آنچه تصور می‌کنید

شنبه 7 دی 1398
9:40
حسین

چند صباحی است که سبک‌های جدیدی از تغذیه در ایران نیز به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین سبک‌های خوراک، سبک گیاه خواری یا همان وگان است. وگان‌ها اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول کسانی که تنها گوشت مصرف نمی‌کنند. اما دسته دوم افرادی هستند که علاوه بر گوشت، به هیچ وجه محصولاتی که منشا حیوانی داشته باشند را نیز میل نمی‌کنند. به این ترتیب زمانی که یک فرد وگان باشد، حتی شیر، عسل، کره، تخم مرغ، خاویار و از این قبیل خوراکی‌ها را نیز کنار می‌گذارد. در اینجا قصد نداریم این سبک را قضاوت کنیم، اما کسانی که چنین سبکی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند، معمولا نمی‌توانند غذای مناسب خود را در رستوران‌های تهران پیدا کنند. به همین دلیل ما در اینجا به شما سفرزونی گیاه خوار عزیز، بهترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی می‌کنیم. پس با سفرزون همراه باشید و این رستوران‌ها را بهتر بشناسید.

رستوران های گیاهی تهران ، مکانی برای تغییر سبک زندگی و داشتن سلامت بیشتر

با گسترش این نوع سبک خوراک و شیوه زندگی، به تدریج رستوران‌ها و برند‌های مختلف تصمیم گرفتند که خدمات مرتبط با گیاه‌خواری را در تهران ارائه دهند. به همین دلیل امروزه شاهد حضور رستوران های گیاهی تهران هستیم. متاسفانه پیش از این، اکثر افرادی که به دلایل شخصی وگان شده بودند، خارج از منزل در تهیه غذای مناسب دچار مشکل می‌شدند. حتی به دلیل اینکه دستور پخت غذاهای وگان در ایران خیلی متنوع نیست، این عزیزان مجبور بودند تا غذاهای تکراری میل کنند.

اما امروزه شاهد گسترش منوی غذاهای مخصوص این عزیزان هستیم. به همین ترتیب، مکان‌های مختلفی نیز در سطح شهر برای ارائه غذاهای خوشمزه گیاهی به این افراد احداث شده. خوشبختانه تعداد این رستوران‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. حال ما قصد داریم تا به شما عزیزان تعدادی از برترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی کنیم تا بتوانید با خیال آسوده از خانه بیرون بیایید و نگران گرسنگی یا میل کردن یک سالاد ساده با قیمت گزاف نباشید!

رستوران آناندا از معروف‌ترین رستوران های وگان تهران

در این رستوران برای تهیه غذا، هیچ خونی ریخته نشده و جان هیچ حیوانی را نگرفته‌اند. به جرات می‌توان آنادا را یک پیشرو در احداث رستوران های گیاهی تهران دانست. آنادا دارای محیط بسیار خاص، صمیمی و سرسبز است. رستوران به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم شده. پس شما می‌توانید برای بیشتر لذت بردن از غذای گیاهی خود، در فضای باز بنشینید و هوای تازه را در ریه‌های خود دم و بازدم کنید. با دیدن منوی این رستوران شاید در لحظه اول کمی شوکه شوید. در منوی رستوران آنادا، غذاهایی همچون سوسیس، همبرگر، کالباس، پیتزا و لازانیا به چشم می‌خورد! خب این کاملا خلاف انتظار است. باید بدانید که رستوران آنادا از سوسیس و کالباس گیاهی و سویا برای طبخ غذاهای خود استفاده می‌کند. پس باید گفت که آنادا با این کار توانسته هم به هوس مشتریان خود پاسخ مثبت دهد و هم از ریختن خون حیوانات جلوگیری کند.

آنادا در میان رستوران های گیاهی تهران جزء برترین‌ها به شمار می‌آید. کیفیت و تنوع غذاها واقعا بدون ایراد است. بهتر است در مراجعه به این رستوران، حتما لازانیای اسفناج آن را تجربه کنید. همچنین اگر برای مراجعه حضوری فرصت ندارید، می‌توانید به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت کنید و غذای گیاهی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

آدرس رستوران آنادا : خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۵۵۶۷۶۷

ساعت کار : ۱۲-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران زمین

رستوران زمین را قطعا می‌توان جزء ارگانیک‌ترین رستوران های گیاهی تهران دانست. منظور از ارگانیک بودن تنها غذاهای گیاهی نیستند. بلکه حتی طراحی این رستوران نیز ارگانیک و همسو با طبیعت است. رستوران زمین در فضایی کاملا متفاوت و خواستنی ساخته شده. دکور آن تماما چوب است و بخش عمده میزهای آن در فضای باز قرار دارند. به همین دلیل از همان بدو ورود احساس می‌کنید که در یک محیط کاملا طبیعی و دوستدار طبیعت قدم گذاشته‌اید. این رستوران برای وگان‌های عزیز ساکن غرب بسیار مناسب است. علاوه بر فضای عالی، رستوران زمین تلاش می‌کند تا به وگان‌ها ثابت کند که تنوع غذایی آنها نیز می‌تواند بالا باشد و وگان بودن یک محدودیت نیست.

به همین منظور جالب است بدانید که این رستوران حتی خورش‌‌های سنتی گیاهی را نیز در منوی خود گنجانده. در این خورش‌ها خبری از گوشت نیست و همان طعم خوشمزه همیشگی را دارند. همچنین تمام فست‌فودها و غذاهای فرنگی نیز با سوسیس و کالباس گیاهی تهیه می‌شوند. نکته جالب توجه در مورد این رستوران آن است که یک فروشگاه نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده. یعنی اگر به عنوان مثال از طعم سوسیس‌های گیاهی آن خوشتان آمد، می‌توانید به صورت آزادانه برای خانه خود از آنجا خرید کنید!

آدرس رستوران زمین : شهرک غرب، فاز پنج، خیابان سیمای ایران، مجتمع مسکونی پردیسان

شماره تماس : ۸۸۳۷۳۹۲۴ ۰۲۱

ساعت کار : ۷-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

معمولا روح هنرمندان بسیار لطیف است. پس نمی‌توانند تحمل کنند که برای سیر کردن شکم آنها، حیوانات کشته شوند. پس چه جایی بهتر از خانه هنرمندان در خیابان طالقانی می تواند برای احداث یک رستوران گیاه خواری مناسب باشد؟ رستوران گیاهی خانه هنرمندان یکی از بهترین فضاها را در بین رستوران های گیاهی تهران دارد. این رستوران در باغی دلباز قرار گرفته و دکوراسیون بسیار منحصر به فردی دارد. شما به محض ورود، متوجه می شوید که در یک رستوران گیاهی قدم گذاشته‌اید. منوی این رستوران بسیار متنوع، خوش طعم و باکیفیت است. همچنین رستوران خانه هنرمندان را به رفتار خوش پرسنل آن می‌شناسند. پس به صورت خانوادگی حداقل یک بار طعم غذاهای ارگانیک این رستوران هنری را بچشید.

آدرس رستوران گیاهی خانه هنرمندان: خیابان طالقانی، موسوی شمالی(فرصت)، خانه هنرمندان ایران

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲

ساعت کار : ۱۱-۲۳

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران نوای غذای پاک

بی شک از دیدن نام این رستوران می‌توان متوجه شد که چه غذاهایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رستوران نوای غذای پاک در خیابان بهشتی قرار دارد. همانطور که می‌دانید اطراف این خیابان ادارات زیادی وجود دارند. اگر شما در این حوالی مشغول به کار هستید و سبک زندگی وگان را انتخاب کرده‌اید، باید خوشحال باشید که با سفارش نهار به این رستوران، می‌توانید یک غذای گیاهی خوشمزه و سالم میل کنید. معمولا اکثر مشتریان رستوران نوای غذای پاک، کارمندانی هستند که به دلیل مشغله روزانه نمی‌توانند غذای مخصوص خود را همراه بیاورند و به ناچار باید تنها با سالاد خود را سیر می‌کردند. اما حالا با وجود این رستوران شرایط برای آنها تغییر کرده است. دکور داخلی این رستوران شبیه به کافه‌های قدیمی است. دکوراسیون تمام چوبی باعث خلق فضایی دنج و عالی شده. پس اگر زمان کافی دارید، حتما برای میل کردن غذا به اینجا بیایید و هوایی عوض کنید.

آدرس رستوران نوای غذای پاک : خیابان دکتر بهشتی، بعد از چهار راه سهروردی، پلاک ۱۸۷ (ضلع شمال خیابان، رو به روی بانک کشاورزی)

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۷۴۸۰۹۰

ساعت کار : ۱۲-۲۳:۳۰

محدوده قیمتی : متوسط

رستوران کینوا از معروف‌ترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران کینوا در منطقه شمال تهران قرار دارد. کینوا جزء رستوران های گیاهی تهران محسوب می‌شود. اما با این تفاوت که غذاهای غیر گیاهی هم می‌توانید در آنجا میل کنید. پس کینوا تنها منحصر به گیاه خواران نیست. اما برای رفاه حال گیاه خواران عزیز، منویی مخصوص این عزیزان نیز تعبیه کرده. پس اگر همراه یکی از دوستان خود قصد میل کردن غذا دارید اما تنها شما وگان هستید، کینوا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. فضای داخلی کینوا کاملا دنج، مدرن و دوست داشتنی است.

آدرس رستوران کینوا : ظفر، تونل آرش شرقی، خیابان عمرانی، بن بست حسینی، پلاک ۱

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۰۱۶۰۱۷

ساعت کار : ۱۲-۲۴

محدوده قیمتی : گران و گاهی خیلی گران


[ بازدید : 371 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله گردشگری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]