با زیبا‌ترین مسیر‌های پیاده روی در دنیا آشنا شوید

شنبه 30 شهريور 1398
12:43
حسین

بسیاری از مسافران در سراسر دنیا هستند که تنها به خاطر قدم زدن در زیباترین مسیرهای پیاده روی به جاهای مختلف دنیا سفر می‌کنند. اصولا پیاده روی در سفر یک تیر و دو نشان است. هم شما می‌توانید تناسب اندام خود را در سفر حفظ کنید و هم یک تجربه جدید را به دست بیاورید. برخی از مسیر‌ها در دنیا آنقدر زیبا هستند که واقعا انصاف نیست سر سری از آنها بگذریم. گاهی نیاز است تا با آرامش گام به گام قدم برداریم و طعم زیبایی‌های آن را زیر زبان خود احساس کنیم. اگر شما نیز به چنین تجربه منحصر به فردی علاقه مند هستید، پس قطعا انتظار دارید هرچه سریع‌تر با زیباترین مسیرهای پیاده روی در دنیا آشنا شوید. پس بیش از این شما را منتظر نگه نمی‌داریم. با سفرزون همراه شوید تا زیباترین مسیرهای پیاده روی در دنیا را بشناسید.

مسیر آناپورنا سیرکویت، (Annapurna Circuit)، نپال

پیش از هر چیز باید در مورد نپال صحبت کنیم. نپال کشوری زیبا است که در شمال هندوستان و آسیا واقع شده. اگر قصد عزیمت به نپال و دیدن مسیر پیاده روی آناپورنا سیرکویت را دارید، باید انتظار ریاضت طولانی را داشته باشید. این مسیر نوعی مسیر رستگاری محسوب می‌شود. برخی معتقد‌اند که عبور از این مسیر شما را به تزکیه نفس می‌رساند. به همین دلیل بین مسافران و عاشقان پیاده روی در طبیعت، مسیر آناپورنا سیرکویت، حالت نمادین دارد.

این مسیر با تصور شما کاملا تفاوت دارد. اینطور نیست که بتوانید در عرض یک روز آن را بپیمایید. طول این مسیر ۲۳۰ کیلومتر بوده و برای پیمودن آن حدود ۲۰ روز پیاده روی لازم است. اما در این مسیر شما با مناظر طبیعی بی‌همتایی رو به رو خواهید شد. شاید در ابتدا تصور کنید که ۲۰ روز پیاده روی جان آدم را می‌گیرد. اما باور کنید که همه مسافران در انتهای این مسیر جزء زیبایی چیزی را به خاطر نمی‌آورند. قطعا اینجا را می‌توان یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا دانست.

مسیر گری گلیسیر، (Grey glacier)، شیلی

متاسفانه به دلیل عدم تبلیغات مناسب، کمتر کسی در مورد جاذبه‌های دیدنی شیلی چیزی می‌داند. شیلی از نظر طبیعت کشوری بسیار بکر و سرسبز به شمار می‌آید که در آمریکای جنوبی واقع شده. اگر در مورد جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شیلی کمی تحقیق کنید، با پارک تورس دل پاین رو به رو خواهید شد.

حتما تا به حال حداقل یک بار نام طبیعت و حیات وحش بکر پاتاگونیا به گوش شما خورده است. اما در میان این همه زیبایی، نام مسیر گری گلیسیر به وضوح مشخص است. مسیری که ۱۲ کیلومتر طول دارد و برای پیمودن آن تنها نیاز به ۵ ساعت زمان خواهید داشت. این مسیر از شمال غرب به گری گلیسر خواهد رسید. گلیسیر در زبان انگلیسی به معنای یخچال طبیعی است. زمانی که به انتهای مسیر خواهید رسید، با منظره زیبای یخی رو به رو خواهید شد. تجربه این مسیر بسیار بی‌همتا است.

وست کوست تریل، West Coast Trial، کانادا

اگر اهل طبیعت گردی و پیاده روی باشید، محال است نام وست کوست تریل به گوش شما نخورده باشد. یکی از معروفترین و زیباترین مسیرهای پیاده روی در دنیا، همین وست کوست تریل است. این مسیر زیبا که ۷۵ کیلومتر طول دارد، در کانادا واقع شده و می‌توان آن را یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی تمام دنیا خطاب کرد.

نکته جالب توجه در مورد وست کوست تریل این است که مسیر آن در سال ۱۹۰۶، حدود یکصد سال پیش ساخته شد. در آن زمان یک کشتی به سواحل صخره‌ای غرب جزیره ونکوور برخورد کرده بود. دولت هم به خاطر دسترسی به آنها این مسیر را ایجاد کرد. اما امروز دیگر وست کوست تریل کاربرد دیگری دارد. هر ساله بین ماه می تا سپتامبر، مسافران کاهش طبیعت گردی و پیاده روی برای قدم زدن در طبیعت بکر کانادا به اینجا می‌آیند.

مسیر آتر، (Otter)، آفریقای جنوبی، یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی

قطعا مسیر آتر را می‌توان یکی دیگر از زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا دانست. محل قرارگیری این مسیر باعث شده تا بسیار دیدنی و جذاب شود. این مسیر ۴۰ کیلومتری در امتداد ساحل شرقی کیپ قرار گرفته. همچنین از طرف دیگر در مجاورت پارک ملی سیتسیکاما قرار دارد. در نتیجه پیمودن این مسیر را می‌توان یک تیر و چند نشان دانست.

با وجود اینکه ورزشکاران و عاشقان پیاده روی می‌توانند در طول یک روز این مسیر را پشت سر بگذارند، اما بهتر است آن را در طول ۵ روز پیمایید. بهتر است هر روز تنها ۸ کیلومتر را پشت سر بگذارید تا همزمان از زیبایی مسیر لذت ببرید و خستگی راه در جان شما نفوذ نکند. پیمودن این مسیر با وجود شیب‌های تند کمی دشوار است، اما دیدن مناظر طبیعی در طول مسیر روح شما را تازه می‌کند.

مسیر پیاده ‌روی اینکا، (Inka)، تا ماچو پیچو ،(macho picchu)

مگر می‌شود که کسی عاشق سفر باشد و ماچو پیچو را نشناسد. معابدی مرموز در آمریکای جنوبی و کشور پرو، جایی که هر کسی را عاشق خودش می‌کند. دسترسی به ماچو پیچو به خودی خود نیاز به پیاده روی طولانی در دل طبیعت دارد. برای اینکه از اینکا به ماچو پیچوی مرموز برسید، باید یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در جهان را پشت سر بگذارید.

این میسر ۴۲ کیلومتر طول دارد اما به دلیل سختی و ناهمواری مسیر، بهتر است آن را در عرض سه تا پنج روز پیمایید. کمپ‌های شبانه در طبیعت بکر آمریکای جنوبی واقعا خاطره‌ای نیست که تا آخر عمر فراموش کنید. در این مسیر ممکن است گونه‌های مختلف حیوانی و گیاهی را ببینید که واقعا زیبا هتسند. همچنین آثار باستانی مختلفی که متعلق به اقوام مایا هستند را نیز می‌توانید در اینجا شاهد باشید.

مسیر پسیفیک کرست، (pacific crest)، آمریکا

آیا فیلم وایلد را به یاد دارید؟ فیلمی که در آن چریل استرید، نویسنده آن کتاب، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر را پشت سر گذاشت تا از کالیفرنیای جنوبی به پل خدایان برسد؟ پلی که در مرز اورگان واشنگتن قرار دارد. اگر این فیلم را دیده باشید، باید بدانید که داستان فیلم در مسیر پسیفیک کرست آمریکا اتفاق افتاده است.

این مسیر طول و دراز از کانادا تا مکزیک کشیده است. برخی قسمت‌های این مسیر بسیار خطرناک هستند و کمتر کسی می‌تواند آن را به صورت کامل پشت سر بگذارد. به همین دلیل است که عاشقان پیاده روی در طبیعت، به صورت گروهی تلاش می‌کنند تا پسیفیک کرست را شکست دهند. این مسیر یکی از معروف‌ترین و زیباترین مسیرهای پیاده روی در تمام آمریکا به شمار می‌آید.

سیرا نیگرا، (sierra negra)، جزیره گالاپاگوس، (Galapagos)

گالاپاگوس نام مجمع‌الجزایری دور افتاده است که حیات وحش بسیار منحصر به فردی دارد. در این میان ایزابلا بزرگ‌ترین جزیره این مجمع‌الجزایر است که تنها ۹۶ کیلومتر طول دارد. زمانی که از بالا به این جزیره نگاه کنید، انگار که یک اسب دریایی غول پیکر را در آب می‌بینید.

لاک‌پشت‌های غول پیکری که در مستند‌های تلویزیون می‌بینید، اکثرا در این جزیره کوچک زندگی می‌کنند. ایزابلا یک جزیره آتفشانی فعال به شمار می‌آید. سیرا نیگرا نیز یکی از پنج آتفشان فعال این جزیره است. نام مسیر پیاده روی این جزیره هم دقیقا سیرا نیگرا است.

هنگامی که در این جزیره پیاده روی می‌کنید، با کاسه‌های آتشفشانی رو به رو خواهید شد که قطر برخی از آنها به ۹ کیلومتر می‌رسد. برای برخی افراد این یک پیاده روی دیوانه‌وار بوده و اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد. اما اگر به دنبال یک تجربه منحصر به فرد هستید، اینجا یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا برای شما خواهد بود.


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجله گردشگری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]